Blog Articles

    Czołem wszystkim!


    Jak zapewne zauważyliście, nasze forum (po raz kolejny sic!) zmieniło swój wygląd. Mam cichą nadzieję, że tym razem ostatecznie, bo obecna skórka, wygląd itd. bardzo przypadły mi do gustu i wierzę, że wam również się spodoba. Na forum/stronie jak zwał tak zwał, w naszej społeczności, a niebawem również na discordzie zajdzie sporo zmian. Zacznijmy od najważniejszych.


    Mam gorącą prośbę o zgłaszanie błędów bezpośrednio do mnie jeżeli takowe zaobserwujecie :)


    1. Regulamin i FAQ


    To nowy dział, który pojawił się na stronie. Zawierał będzie nowy regulamin naszej społeczności, regulaminy TSa oraz Discorda, a także wszystkie (tak wszystkie) najważniejsze informacje zebrane i posegregowane w jednym miejscu. Mam nadzieję, że będzie to spore ułatwienie dla was jak i dla nowych osób pragnących dołączyć do naszej społeczności.


    2. Zmiana zasad dołączani do poszczególnych sekcji


    Z tym od początku zawsze był problem, bo tu trzeba było pisać podanie, tam dołączać do grupy,

    Read More

    Czołem wszystkim!


    Jak zapewne zauważyliście moja i Tess aktywność ostatnimi czasy była dosyć skromna, żeby nie powiedzieć niemalże zerowa. Spowodowane to było jak większość z was wie przenosinami do nowego mieszkania, które trzeba było odebrać, wykończyć i się przeprowadzić, do tego doszły jak zwykle jakieś problemy, opóźnienia itd. itd. i troszkę czasu zeszło, a nawet po przeprowadzce musiałem się odkopać z pracy, bo dwa tygodnie "wolnego" od pracy to jak wieczność. W każdym razie powoli wychodzimy na prostą, czasu jest coraz więcej, praca się stabilizuje i wracamy ze zdwojoną siłą ;)


    Co zatem czeka nas w najbliższym czasie ? To co zwykle, czyli Valantor miał dużo czasu na przemyślenia i po raz kolejny będzie wprowadzał zmiany/poprawki/ulepszenia, ale wierzę, że tym razem to wszystko ostateczne i tak już zostanie. Przejdźmy zatem do konkretów:


    1. SEKCJE, REKRUTACJA, UPRAWNIENIA itd.


    Z tym u nas zawsze było troszkę zabawy i chaosu, bo sekcja startowała z podaniami, potem się to

    Read More

    Czołem wszystkim!

    Ostrzegam, że to będzie bardzo długi wpis i zaczynając go pisać, zastanawiam się, czy zdążę przed pójściem spać ;) Przejdźmy jednak do rzeczy. Jak niedawno mieliście okazję przeczytać na forum, nadchodzą bardzo duże zmiany do naszego community. Niedawno odbyło się zebranie, na którym rozmawialiśmy o naszej społeczności i kierunku jej rozwoju. Takich spotkań w najbliższym czasie będzie znacznie więcej i wszyscy członkowie CiD, którzy chcieliby wnieść coś więcej od siebie są mile widziani :) Poniżej opisywał będę poszczególne zmiany które już zaszły lub zajdą w niedalekiej przyszłości:


    1. Społeczność

    Najważniejszą zmianą, która zachodzi w naszej społeczności do podział obowiązków i pojawienie się nowych osób w hmmm jakby to nazwać zarządzie gildii ;) Do niedawno byliśmy tylko ja i Tess (dawniej również Kufel) plus okazjonalnie różne osoby, które chciały w jakiś sposób pomóc, czy to przy rekrutacji, czy konfiguracji TSa lub Discorda. Po ostatnim zebraniu naszej

    Read More

    Pamiętnik Dailli jest to historia ujawniająca nam skrawek lore AoC. Znajdziemy w niej informacje o tym jak wielkie miasto krasnoludów zostało zniszczone, otajemniczych światłach na niebie oraz dowiemy się trochę więcej o panujących w tamtejszym okresie władcach. Sama Daliia należy do rasy Dünir.



    blog3-1040x585.jpg


    Byłam tylko dzieckiem, kiedy pierwszy raz światła pojawiły się na nocnym niebie. Nie były one najjaśniejsze jednak z łatwością można było je dostrzec. Matka powiedziała mi że jest to znak od Boga, znak zwiastujący o tym że świat ma się zmienić. Od dawien dawna kobiety z rodziny mojej matki były wyroczniami, przez co była wrażliwa na tego typu sprawy. Historia mojej babci została zapisana na jednej z wielu tabliczek w wielkiej sali króla Grimleaey’a, historia o tym jak wyrocznia zastępcy króla przepowiedziała powstanie nieśmiertelnych podczas trwania wielkiej wojny.


    Kiedy dni zamieniały się w miesiące, a miesiące w lata, świateł na nocnym przybywało coraz więcej, Kapłani w

    Read More

    ashesofcreationclasslist-1040x644.jpg

    Wybór i dostępne klasy postaci

    Jedną z najważniejszych decyzji w grze, którą przyjdzie nam podjąć na początku przygody z Ashes of Creation będzie wybór klasy postaci. Teoretycznie nie powinno być to nic stresującego, ale powiedzmy sobie szczerze, że w grach MMO bardzo często sprowadza się to do tak zwanego być albo nie być. Zły wybór już na początku ciągnie się za nami przez większość gry i wpływa negatywnie, bądź też pozytywnie na komfort gry.


    W Ashes of Creation oddano nam do dyspozycji system klas, który pozwoli nam być kimś więcej niż „Bezimiennym bohaterem z mieczem i tarczą nr 47”. W związku z tym w nasze ręce zostanie oddane do dyspozycji 8 bazowych klas postaci (to tak na dobry początek ?), a w przyszłości dojdzie możliwość mieszania ich między sobą, co daje łącznie 64 możliwości.


    Druga klasa postaci w AoC to coś więcej niż tylko lista dodatkowych umiejętności, które wrzucimy sobie na nasz pasek skrótów. Wraz z wyborem drugiej postaci część umiejętności naszej

    Read More

    Witam wszystkich, dawno nic nie pisałem, ale nadarzyła się całkiem niezła okazja. Po wstępnym rozeznaniu się w sytuacji i potencjalnym zainteresowaniu ze strony naszego community postanowiłem stworzyć nową sekcję poświęconą grze Ascent: Infinite Realm.





    Zapewne zastanawiacie się dlaczego zakładam kolejną sekcję, skoro niedawno powstała sekcja Bless Online. Jak wiecie staram się być zawsze na bieżąco w temacie gier, którymi się interesujemy i w przypadku Bless Online nie wygląda to na tę chwilę zbyt obiecująco. Owszem mamy obietnicę, że gra pojawi się w 2018 na Steamie i mam nadzieję, że tak będzie, ale jeżeli przykładowo nastąpi to pod koniec roku, to będzie już dawno musztarda po obiedzie, bo nikt nie będzie na nich czekał i wszyscy pójdą grać dawno właśnie we wspomniane AiR. Ponad to nie mamy pewności, że nawet jeżeli Bless pojawi się na Steamie w 2018 roku to nie ma żadnej gwarancji, że opuści w tym samym roku Early Access. W związku z

    Read More

    ScreenShot00170-1040x560.png


    Nie ma budynku potężniejszego i bardziej majestatycznego niż Ratusz (City Hall). Jest on ośrodkiem władzy i walki o wpływy. To miejsce gdzie podejmowane są wszystkie najważniejsze decyzje, mające bezpośredni wpływ na rozwój miasta i jego mieszkańców. Ashes of Creation będzie oferowało bardzo złożoną strukturę rządową (zależną od rodzaju Węzła) i co za tym idzie, polityka będzie niezwykle istotnym elementem rozgrywki. Zatem jeżeli jesteś człowiekiem potrafiącym zjednywać sobie tłumy, porywające przemowy to dla Ciebie pestka i nie boisz się podejmowania trudnych decyzji, to z całą pewnością Ratusz to miejsce w którym będziesz się świetnie bawić.


    ScreenShot00186-1040x560.png


    LUDZIE POTRZEBUJĄ PRZYWÓDCÓW

    System rządów w Ashes of Creation oddaje graczom w ręce narzędzia pozwalające na bezpośredni wpływ i kontrolę nad otaczającym ich światem. Początki każdego Węzła z całą pewnością będą niezwykle istotne. Do obowiązków Przywódców będzie należało między innymi określenie kierunku

    Read More

    screenshot00085-1040x560.png


    Tworzenie grup (party) w każdym MMO podobnie jak wiele innych funkcji jest szalenie ważne. Jednak bardzo często bywa tak, że ostatecznie okazuje się, iż gra w grupie wcale nie jest wymagana i jesteśmy w stanie się bez niej obejść. Na ogół wynika to z braku treści, która wręcz błagałaby o to, aby gracze przeszli ją razem. Najczęściej jest to wynikiem niskiego poziomu trudności lub samowystarczalności poszczególnych klas postaci. W Ashes of Creation gra w grupie będzie bardzo istotnym elementem gry, ale nie będzie również wykluczała gry solo, która także będzie w pewnych przypadkach bardzo opłacalna. Jednak twórcy AoC uważają, że gry MMORPG powinny jednak skupiać się głównie na aktywnościach grupowych i ciężko się z takim podejściem nie zgodzić.


    Pamiętajmy jednak, że gra jest jeszcze na takim etapie tworzenia, kiedy wszelkie założenia można jeszcze zmienić. Twórcy AoC bardzo wsłuchują się w opinie fanów gry i na pewno pewne elementy gry pod wpływem opinii graczy zostaną

    Read More



    Czego dowiedzieliśmy się z ostatniego live streama Ashes of Creation ?


    Przede wszystkim, kiedy gra zostanie po raz pierwszy udostępniona szerszej publice i będzie można zobaczyć nowe gameplaye z aktualnej wersji gry. Nastąpi to na zbliżających się wielkimi krokami targach Pax Prime 2017, które odbywają się już we wrześniu. Prezentacja zostanie podzielona na dwa etapy: PVP oraz PVE.


    PVP: drużyna vs drużyna, arena, pojedynki między graczami itp.

    PVE: Miasta I ich progres, eskorta karawany, rozwój węzłów, dungeony oraz co najważniejsze, do dyspozycji graczy zostaną oddane 4 grywalne klasy postaci: tank, ranger, mage, cleric.


    TANK


    Broń*: Miecz + Tarcza


    Będzie również możliwość używania broni innych klas. Rozwiązanie to będzie miało swoje wady i zalety.


    UMIEJĘTNOŚCI:


    ATAK MIECZEM: podstawowy atak mieczem zadający obrażenia.


    WALL (ściana):

    animacja: uderzenie nogą (możliwe, że też tarczą) w ziemię.

    *umiejętność ta będzie miała na celu nie tylko ochronę. Każdy kto zbliży

    Read More

    Metropolie


    Metropolia to kolebka ludzkiej cywilizacji, symbol jej siły i kunsztu. To idealny przykład miejsca, gdzie dzicz została podbita, opanowana i przekształcona na użytek własny.


    metropolis-tall-structure.png


    Metropolia jest zwieńczeniem i punktem kulminacyjnym systemu Węzłów. Jest to największe miasto (6 poziomu) jakie gracze mogą stworzyć w tym zapomnianym świecie. Do funkcjonowania potrzebuje olbrzymiej ilości zasobów, dlatego ze względu na bliskość pozostałych Węzłów, na świecie może istnieć tylko 5 Metropolii. Co zatem oferują ?


    Housing


    metropolis-street.png


    Aby odpowiedzieć na to pytanie musimy dowiedzieć się najpierw, co oferuje cywilizacja jako całość. Każdy etap rozwoju Węzła oferuje nowe usługi i korzyści, a przełom pojawia się na 3 poziomie jego rozwoju – Wsi. Jednym z najważniejszych korzyści wynikających z rozwoju Węzła jest możliwość zamieszkania w nim i stania się jego obywatelem. Istnieją trzy główne sposoby zdobycia miejsca zamieszkania. Pierwsza to zakup nieruchomości wewnątrz miasta (in-node housing).

    Read More