Węzły część 1

screenshot00010-1040x495.jpg


W świecie Ashes of Creation, Węzły (Node'y) są ustaloną lokacją, otoczoną strefą wpływów, która może powstać w miastach o różnych rozmiarach. Te rozmiary wahają się od małego obozu po rozbudowaną metropolię. Wielkość miast zależy od wkładu graczy i stopnia zaawansowania Węzła. Gracze będący częścią rządu określonego Węzła będą mieli możliwość modyfikowania typów budynków i usług, ale w większości przypadków Węzeł będzie rozwijał się samodzielnie (Generalnie to NPC budują miasta, a nie gracze, indywidualnie stawiając budynki czy mury). Obszar wkładu Węzła (Strefa Wpływu) jest większy niż rzeczywisty rozmiar miasta, umożliwia graczom branie udział w różnych aktywnościach, co korzystnie wpływa na jego rozwój.


Węzły powstają w miastach, jednak sąsiadując z innymi, ograniczają się wzajemnie. Ilość Węzłów jest ograniczona i uzależniona od stopnia ich poziomu zaawansowania. Pomyślcie o tym jak o rozwijających się osadach, które potrzebują więcej miejsca do rozwoju. Rozwijające się Węzły, blokują postęp sąsiednich i absorbują ich strefy oddziaływania, a wraz ze wzrostem obejmują więcej gruntów i wymagają więcej wysiłku, aby się utrzymać. Ponieważ obszar świata jest ograniczony, ten system to jeden z głównych czynników wpływających na zmiany zachodzące w świecie gry.


Węzły tworzone są przez graczy obecnych w ich Strefie Wpływu. Jeżeli zrobisz coś, co pozwoli zdobyć Ci doświadczenie, a pewna jego ilość trafi również do Węzła. Zatem, wszelkie wykonywane przez graczy aktywności, w Stefie Wpływu określonego Węzła pozwalają mu się rozwinąć. Grupy graczy mogą przenieść się do obszaru z powodu questa i pośrednio utworzyć obóz lub zrobić to celowo i dążyć do utworzenia miasta! Niezależnie od motywacji, wpływają na rozwój Węzła robiąc cokolwiek w jego Strefie Wpływu, a im większa grupa graczy, tym rozwój postępuje szybciej.


Wszystko w Ashes of Creation znajduje odzwierciedlenie w postępie systemu Węzłów. Forma miasta będzie dyktować o tym, jaki pojawi się World Boss , które Dungeony oraz questy będą dostępne, a także jak rozwija się opowieść serwera. Ta opowieść może zmieniać się i rozrastać wraz z decyzjami społeczności. To właśnie gracze będą opowiadali historię serwera za pomocą dostarczonych im narzędzi. Wymagało to będzie jednak wiele pracy i zaangażowania, aby stworzyć bardzo rozbudowany i złożony świat. Jednak jak mówią sami twórcy AoC świat w którym każda decyzja jest ważna, wart jest każdego wysiłku. Dzięki temu powstanie ich wiele, a każdy z nich, w skutek decyzji graczy będzie unikatowy.


Istnieją cztery typy Węzłów, każdy o innej sile. Szczegóły zostaną podane w przyszłości, ale na obecnym etapie są to: wojskowe, boskie, ekonomiczne i naukowe. Przykładowo, Węzeł wojskowy będzie dawał korzyści typowo militarne i związane z walką (Silniejsze mury, buffy do walki dla obywateli itp.). Bycie częścią Węzłów ma wpływ na otrzymane z nich korzyści. Może się jednak okazać, iż pożądane bonusy nie są dostępne, ponieważ obecny jest w pobliżu inny Węzeł. W takiej sytuacji będzie można poszukać innego wolnego obszaru do założenia nowego Węzła lub zniszczyć już istniejący! Wybory, decyzje, potrzeby i różne motywacje powodują konflikty, które napędzają system Węzłów.


Wraz z wyborami przychodzi władza i odpowiedzialność. Naturalnym stanem rzeczy jest, że w skutek ich podejmowania jedni będą zyskiwać, a inni tracić. Gracze nie posiadają Węzłów. Należą one do świata gry, ale istnieją sposoby pozwalające im na nie wpływać. Gracze prowadzą rząd, zajmują się handlem, a także posiadają ziemię. Pojedyncze osoby odgrywają w nich rolę, podobnie jak gildie. Węzły z większą liczbą mieszkańców mają większe szanse na odniesienie sukcesu. Im więcej obywateli płaci, a ilość transakcji rośnie, można zarobić więcej. Każde miasto powinno dążyć do bycia najbardziej popularnym i najchętniej odwiedzanym przez graczy. Różne pragnienia między mieszkańcami miasta, a osobami z zewnątrz prowadzą do konfliktów. Gra oferowała będzie walkę o władzę nad całym światem, gdzie gracze mogą stać się częścią społeczności, którą tworzą. We wczesnej części gry ziemia będzie wspólna, ale później dostępność jej zacznie spadać. Jeśli nie będziesz mógł podnieść nowego Węzła na kolejny poziom, konieczny będzie konflikt.




źródło - https://www.ashesofcreation.com/node-series-part-one/